رد شدن به محتوای اصلی

درباره صدور احکام زندان و شلاق برای معترضین آبان ۹۸ در بهبهان 

جمهوری اسلامی در آستانه سالگرد خیزش آبان ۹۸  علیه شماری ار معترضین بازداشتی این اعتراضات در بهبهان، احکام شلاق و زندان و جریمه نقدی صادر کرده است. شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان، ۳۶ تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات آبان ۹۸ را مجموعا به ۱۰۹ سال حبس تعزیری، ۲۵۹۰ ضربه شلاق و سه میلیون و سیصد هزار تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد. این حکم روز پنج‌شنبه ۱ آبان‌ماه در آستانه اولین سالروز این اعتراضات صادر و به متهمان ابلاغ شده است.

هدف جمهوری اسلامی از انجام چنین اقدامی روشن است. حکومت در هراس از بزرگداشت اولین سالگرد این قیام مردمی به تقلا افتاده است تا با صدور احکام زندان و شلاق برای معترضین آبان ۹۸ در جامعه رعب و وحشت ایجاد کند و به خیال خود از تکرار چنین چنین خیزش هایی جلوگیری بعمل آورد. اخبار دیگری نیز حاکی بر این است که جمهوری اسلامی در روزها و هفته های اخیر به دستگیری شماری از فعالین اجتماعی مبادرت ورزیده است و جابجایی هایی را در زندانها انجام داده است تا در صورت بروز اعتراضات مردم فضای کافی برای بازداشت معترضین در زندانها داشته باشد. جمهوری اسلامی همچنین برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره اعتراضات مردم به استقرار گسترده نیروهای نظامی و گشت های متعدد نیروهای انتظامی در خیابانها و محلات دست زده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام همه مردم را فرا می خواند که در مقابل این تمهیدات سرکوبگرانه ساکت ننشینند و به اعتراضات خود علیه حکومت اسلامی گسترش دهند. بهترین گرامیداشت خیزش آبان ۹۸ این است که با گسترش اعتراض و مبارزه، با اعتصابات سراسری و برپایی اعتراضات خیابانی، با گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان و با به چالش کشیدن جمهوری اسلامی در همه عرصه ها اراده و عزم خود برای تغییر بنیادی جامعه را در مقابل حکومت اوباش اسلامی نشان دهیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳ آبان ۱۳۹۹- ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰