رد شدن به محتوای اصلی

یک موفقیت بزرگ برای جنبش علیه اعدام:

اعاده دادرسی سه معترض محکوم به اعدام آبان ۹۸ در دیوان عالی کشور مورد پذیرش مجدد قرار میگیرد

آزادشان کنید!

شعبه اول دیوان عالی جمهوری اسلامی  رسما حکم اعدام #امیر_حسین_مرادی ، #سعید_تمجیدی و #محمد_رجبی را  نقض کرده واعلام کرده است که پرونده این سه نفر طی روزهای آتی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال خواهد شد.

اعتراض وسیع و گسترده به حکم اعدام این سه معترض آبان ۹۸ و مشارکت میلیونها نفر در شبکه های مجازی و توییتر برای لغو احکام اعدام آنها عملا از اجرای این احکام جلوگیری کرده بود. اینکه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی رسما این عقب نشینی را می پذیرد و پرونده ها را جهت رسیدگی مجدد به جریان می اندازد بدون شک یک موفقیت بزرگ برای جنبش علیه اعدام و همه کسانی است که برای نجات جان این سه جوان وسیعا به میدان آمدند.

کمیته بین المللی علیه اعدام این موفقیت را به همه مردم آزاده و مخالفین اعدام تبریک می گوید و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی است.

اینبار ما باید به جمهوری اسلامی نشان دهیم که تا آزادی این سه عزیز که برای خواست آزادی و برابری و در اعتراض به فقر و نداری و بی حقوقی به خیابان رفتند و درد همه ما را فریاد زدند از پا نخواهیم نشست. جا دارد که بار دیگر در زمانی که پرونده این سه جوان در حال بررسی مجدد است در خیابان های تویتر و دنیای مجازی و در خیابانهای شهرهای ایران و کشورهای مختلف دنیا یکصدا فریاد زنیم که آزادشان کنید! جمهوری اسلامی نه فقط این سه جوان بلکه همه کسانی را که به دلیل شرکت در اعتراضات به حق مردمی شرکت داشته اند را باید فورا آزاد کند. کلیه احکام اعدام باید لغو شود.

 جنبش مردم بپاخاسته علیه اعدام و حکومت اعدام اگر توانست که جلوی اعدام این سه جوان معترض را بگیرد بطور قطع توانایی این را هم دارد که موجبات آزادی آنها را نیز با طوفانهای تویتری و اعتراضات خیابانی و اتحاد و همبستگی مردمی فراهم آورد.

زنده باد جنبش علیه اعدام!

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۵ آذر ۱۳۹۹- ۵ دسامبر ۲۰۲۰