رد شدن به محتوای اصلی




در گرامیداشت اولین سالگرد قیام آبان ۹۸

قیام آبان ۹۸ اعتراض مردم به ستوه آمده از گرانی، بی حقوقی، خفقان و سرکوب و ستم و استثمار بود. قیام آبان ۹۸ که در ادامه خیزشهای مردمی ۹۶ و ۹۷ اتفاق افتاد نوید بخش  پایان عمر ننگین و مملو از جنایت حکومت بود. مردم بارها نشان داده اند، و این را در شعارهای خود نیز فریاد زده اند، که جمهوری اسلامی را نمی خواهند و خواهان پایان دادن به عمر رژیم اسلامی با هر جناح و دسته آن هستند. رژیم اسلامی با سرکوب خونین قیام آبان نتوانست و نمی تواند جلوی عزم و اراده مردم ایران را در به کرسی نشاندن حرف خود بگیرد. معترضین دی ماه ۹۶ دستگیر، شکنجه و کشته شدند ولی اعتراضات مرداده ماه ۹۷ سربلند کرد. به همین ترتیب بعد از فروکش کردن اعتراضات ۹۷ در آبان ۹۸ موج جدیدی از اعتراضات برپا شد که جمهوری اسلامی را وحشت زده و سراسیمه کرد.

اکنون در آستانه اولین سالگرد قیام آبان ۹۸ باید با تمام قوا بزرگداشت این قیام را تدارک ببینیم و یاد و خاطره همه کسانی که در جریان این خیزش مردمی توسط جمهوری به قتل رسیدند را گرامی بداریم.

ما همه مردم را فرا می خوانیم که پیام خیزش آبان ۹۸ را در همه جا طنین انداز کنند و به جمهوری اسلامی نشان دهند که آبان ادامه دارد. آبان ادامه دارد چرا که میلیونها شهروند در ایران زیر خط فقر زندگی می کنند. آبان ادامه دارد چرا که مردم در نهایت بی توجهی جمهوری اسلامی در اثر کرونا کشته می شوند. آبان ادامه دارد چرا که اعدامها و کشتن زندانیان سیاسی در زندان و زیر شکنجه ادامه دارد. آبان ادامه دارد چرا که نظام اسلامی همچنان از خون مردم تغذیه می کند. آبان ادامه دارد چرا که هیچ نوع امنیتی برای شهروندان باقی نمانده است. آبان ادامه دارد چرا که زنان از کمترین حقوق اجتماعی خود محرومند. آبان ادامه دارد چرا که مردم حکومت مذهبی، حکومت مشتی دزد و فاسد و جنایتکار را نمیخواهند. چرا که بیکاری، گرانی، فقر در همه جا بیداد می کند. آبان ادامه دارد چرا که ما هنوز بر دشمن پیروز نشده ایم.

 حال و آینده جامعه نباید و نمی بایست توسط جمهوری اسلامی به نابودی کشانده شود. جمهوری اسلامی مظهر نابودی و نیستی و مرگ برای جامعه است و شرایط بشدت غیرقابل تحملی را برای مردم بوجود آورده است. تنها امید برای تغییر این وضع و جلوگیری از به نابودی کشاندن هستی و زندگی مردم توسط رژیم اسلامی این است که مردم خود بپاخیزند و سرنوشت خود را به دست بگیرند.

بهترین گرامیداشت خیزش آبان ۹۸ این است که با گسترش اعتراض و مبارزه، با اعتصابات سراسری و برپایی اعتراضات خیابانی، با گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان و با به چالش کشیدن جمهوری اسلامی در همه عرصه ها اراده و عزم خود برای تغییر بنیادی جامعه را در مقابل حکومت اوباش اسلامی نشان دهیم. در سطح بین المللی نیز تلاش کنیم که رژیم قاتل مردم ایران در همه عرصه های سیاسی، نظامی، فرهنگی و ورزشی مورد تحریم قرار گیرد. فعالین اجتماعی و خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی با طرح این درخواست می توانند نقش مهمی در گسترش این گفتمان داشته باشند. اعلام این خواست از سوی نهادها و سازمانهای مردمی در ایران بازگو کننده آرزوی قلبی مردم ایران است و هیچ دولت و نهادی نخواهد توانست بر آن چشم ببندد.

و در آخر ما باید صدای اعتراضمان را برای توقف فوری اعدامها در ایران، لغو همه احکام اعدام و پایان دادن به اذیت و آزار فعالین سیاسی و اجتماعی و آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی بلند تر کنیم. این روزهای سخت و دشوار با اراده شما مردم آزادیخواه و با سرنگون کردن جمهوری اسلامی به پایان خواهد رسید. آزادی را با دستان خود برای جامعه و همه شهروندان کشور به ارمغان بیاوریم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳۰ مهر ۱۳۹۹- ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰