رد شدن به محتوای اصلی

احمد رضا جلالی با خطر قریب‌الوقوع اعدام روبروست. حکم اعدام وی باید فورا ملغی شود!

ویدا مهران نیا، همسر احمدرضا جلالی، پزشک و پژوهشگر ایرانی- سوئدی، به رادیو فردا گفت همسرش روز سه‌شنبه( ۴ آذر ۱۳۹۹) در تماس تلفنی با او خبر داد که قرار است برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شود.

بعد از انتشار این خبر اَن لینده وزیر خارجه سوئد در توییتی نوشت: "در پرتو گزارش هایی دایر بر اینکه ایران قصد اجرای حکم اعدام جلالی شهروند سوئد را دارد، من امروز با وزیر خارجه ظریف صحبت کردم."

"سوئد حکم اعدام را محکوم می کند و برای اطمینان از اجرا نشدن حکم جلالی تلاش می کند."

احمد رضا جلالی که شهروند سوئد است در زمینه پزشکی بحران تخصص دارد و در آوریل ۲۰۱۶ به دعوت دانشگاه‌های تهران و شیراز برای برگزاری یک کارگاه مدیریت بحران به ایران سفر کرد و دستگیر شد. احمد رضا جلالی به اتهام "محاربه" و "همکاری با دولت اسرائیل" به اعدام محکوم شده است. اتهامی که از سوی احمد رضا جلالی قویا رد شده است. جمهوری اسلامی تاکنون انسانهای زیادی را به دلایل واهی و ساختگی اعدام کرده است. دادرسی عادلانه تحت حاکمیت جمهوری اسلامی بی معناست. سیستم قضایی جمهوری اسلامی اصولا ربطی به عدل و داد و دادگستری و مجازات و قوانین قضایی مدرن ندارد و کاملا ضد بشری و محکوم است.

همسر و دو فرزند احمد رضا جلالی که در سوئد زندگی می کنند با نگرانی وضعیت وی را دنبال کرده اند و خواهان فشار جهانی برای توقف اعدام او بوده اند.

کمیته بین المللی علیه اعدام پیش از این با ارسال نامه به وزارت امور خارجه سوئد خواهان اقدامات جدی تر دولت سوئد برای نجات این محکوم به اعدام شده بود. ما خواهان لغو فوری اعدام احمد رضا جلالی هستیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۴ نوامبر ۲۰۲۰