رد شدن به محتوای اصلی

 


روح الله زم اعدام شد!

"شما میگید اغتشاشات ما میگیم اعتراضات"

سحرگاه روز ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹جمهوری اسلامی روح الله زم مدیر کانال تلگرامی "آمدنیوز" را اعدام کرد. این یکی دیگر از نمونه های جنایت آشکار جمهوری اسلامی علیه بشریت است. یک روزنامه نگار را می کشند و به قتل می رسانند تا به همه نشان دهند که کسی اجازه ندارد علیه آنها هیچگونه افشاگری کند و کثافات و دزدیهای آنها را برملا سازد و یا منعکس کننده صدای اعتراض مردم باشد. این علت اصلی به قتل رساندن و کشتن روح الله زم است.

جمهوری اسلامی روح الله زم را در سال گذشته با توطئه به عراق کشاند و  با همکاری دستگاه امنیتی دولت عراق از این کشور ربود و به ایران برد. او را تحت شکنجه های زیاد وادار به اعتراف علیه خود کردند و در یک دادگاه به ریاست قاضی صلواتی، جلاد و آدمکش حرفه ای جمهوری اسلامی، به اعدام محکوم کردند. روح الله زم در جریان اعترافات اجباری تلویزیونی در جواب به خبرنگار- بازجو علی رضوانی که می خواست اعتراضات حق طلبانه مردم را تخطئه کند گفته بود که "شما میگید اغتشاشات ما میگیم اعتراضات"! 

متاسفانه ما نتوانستیم روح الله زم را از اعدام نجات دهیم. جمهوری اسلامی در اجرای این حکم جنایتکارانه تعجیل زیادی داشت. اما این جنایت و قتل وحشیانه یک روزنامه نگار باید با اعتراض وسیع و گسترده در ایران و جهان روبرو شود. جمهوری اسلامی باید بداند که قتل روح الله زم برای او هزینه زیادی خواهد داشت. جمهوری اسلامی با کشتن و آدمکشی نخواهد توانست خللی در عزم و اراده مردم و رشد فزاینده اعتراضات آنها برای به زیر کشیدن این حکومت فاسد و جانی ایجاد کند.

کمیته بین المللی علیه اعدام از اعدام جنایتکارانه روح الله زم نخواهد گذشت و این جنایت را سند دیگری بر لزوم بایکوت سیاسی و انزوای جهانی جمهوری اسلامی می داند. ما از همه دول غربی می خواهیم که نسبت به این قتل واکنش نشان دهند و و حکومت آدمکشان اسلامی را تحت فشار سیاسی قرار دهند. ما از دولتهای جهان و جامعه جهانی می خواهیم که جمهوری اسلامی را بایکوت سیاسی کنند. ما همه مردم را فرامی خوانیم که در شبکه های مجازی به شکل متحد و یکپارچه در اعتراض به قتل و اعدام روح الله زم واکنش نشان دهند. ما باید با صدور اطلاعیه ها و فراخوانهای متعدد ضمن محکوم کردن اعدام روح الله زم رو به جمهوری اسلامی اعلام کنیم که از آزادی بیان و اعتراض قاطعانه دفاع می کنیم. اعدام ها در ایران باید متوقف شود. اعدام قتل عمد دولتی است، جنایتی آشکار است و باید ملغی شود. ما خواهان لغو فوری همه احکام اعدام در ایران هستیم. ما  خواهان تشکیل یک دادگاه جهانی برای رسیدگی به جنایات جمهوری اسلامی هستیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۲ آذر ماه ۱۳۹۹-۱۲ دسامبر ۲۰۲۰