رد شدن به محتوای اصلی

کافی نیست! بایکوتشان کنید

قتل و ترور روح اله زم، در صدر اخبار بین المللی

دولتهای فرانسه، کانادا، امریکا، آلمان و بسیاری دیگر این جنایت وحشیانه حکومت تروریست اسلامی را محکوم کردند. سازمانهای بین المللی مدافع حقوق انسانی و مدافع حقوق روزنامه نگاران و مدافعین آزادی بیان، بشدت این جنایت جدید حکومت اسلامی را محکوم کردند و شریف منصور، عضو «کمیته حفاظت از روزنامه نگاران» که مقر آن در نیویورک است با محکوم کردن اعدام روح‌الله زم به آسوشیتد پرس گفت: «این اقدامی هیولاوار و شرم‌آور است و جامعه بین‌المللی نباید اجازه دهد که نادیده گرفته شود.» منصور اضافه کرد: «مقامات ایرانی با اعدام روح‌الله زم به جمع باندهای جنایتکار و افراط گرایان خشنی پیوستند که روزنامه‌نگاران را با به قتل رساندن ساکت می‌کنند.» سازمان عفو بین الملل این جنایت را بشدت محکوم کرد و رها بحرینی از مسئولین این سازمان گفت باید جامعه بین المللی به این جنایت عکس العمل نشان دهد.

دولت فرانسه بعد از جنایت و کشته شدن یک شهروند پناهنده در فرانسه، بیانیه تقبیحی داد در حالیکه از روزی که زم ربوده شد، در جریان کل پرونده بود و وقتی او به اعدام محکوم شد، ما چیزی از این دولت فخیمه نشنیدیم. فقط باید تصور کنید اگر یک فرانسوی در خطر اعدام بود چه کارهایی میکردند و در این مورد تا چه حد لاقیدی بخرج دادند.

اکنون که روشن شده، حتی به روح اله زم خبر نداده بودند که حکم اعدام او تائید شده ، اکنون که روشن شده، رئیسی مسئول دستگاه جنایت اسلامی و رئیس قوه قضاییه آدمکش این حکومت، خود وارد داستان شده و به زم قول داده بود که اگر با بازجویان و فیلمبرداران حکومتی همکاری کند، او را مبادله خواهند کرد ، حالا که روشن شده کوچکترین حقوق این اسیر دست حکومت داعش رعایت نشده، چرا وزارت خارجه فرانسه سفیر این حکومت خونخوار را فرا نمیخواند و به اینها نمیگوید باید خاک فرانسه را ترک کنند.

دولت آلمان و وزارت امور خارجه این دولت طبق معمول بیانیه ای را که همواره بعد از کشتن انسانها آماده دارند از کشوی میز خود بیرون کشید و اندر تقبیح اعدام انشا نوشت و خیال کرد وظیفه خود را انجام داده است. و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این جنایت را تقبیح کرد و یک قدم عقب رفت و گفت، در همایش تجارت ایران و اروپا که فردا دوشنبه قرار است برگزار شود، نمیرود و فقط پیام میفرستد.

پایگاه خبری پولیتیکو خبر داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که قرار بود روز دوشنبه سخنران «اصلی» همایش تجارت اروپا و ایران باشد و به همراه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران و چندین سفیر از کشورهای اروپایی در آن شرکت کند، پیامی ضبط شده به این مراسم ارسال خواهد کرد.

این نهایت عکس العمل دولتها در مورد آدم کشی وحشیانه حکومت اسلامی است.

مردم آزاده و معترضین به این جنایت و ترور !

خبر اعدام روح اله با موجی از خشم در دنیا مواجه شده است. در بسیاری از رسانه های بین المللی و در کشور آلمان اکثر رسانه های اصلی از جمله اشپیگل، فرانکفورتر آلگماینه و دی تسایت و بیلد و بسیاری دیگر روز گذشته خبر را منعکس کرده و بهت و حیرت و نفرت خود را اعلام کردند.

خانم مهسا رازانی، همسر روح‌الله زم نیز با انتشار تصویری از محل دفن او در صفحه اینستاگرامش نوشت: «روح الله زم در عراق بازداشت نشد، ربوده شد. روح الله زم، اعدام نشد، با طناب دار ترور شد

اکنون وظیفه ما هست که با شدت و حدت تمام یقه دولتها و بویژه مقامات اتحادیه اروپا را گرفته و اعلام کنیم. بس کنید! تجارت با این قاتلین مردم ایران را تمام کنید. کنفرانس فردا را تحریم کنید و سفارت خانه های این حکومت را تخته کنید. این حکومت هر روز خون میریزد و جنایت میکند. اینها قاتلین مردم ایران هستند، از نهادهای بین المللی بیرونشان کنید

 

مینا احدی