رد شدن به محتوای اصلی


چهل سال زندان برای معترضین آبان ماه ۹۸

اخیرا ۳ جوان شرکت کننده  در اعتراضات آبانماه ۹۸ علیه گرانی بنزین و فقر و نداری از سوی دادگاه انقلاب دزفول به مجموعا چهل سال زندان محکوم شده اند. اسامی این سه تن عبارت  است از رعد حمدانی، قصی خسرجی و سجاد دبات. رعد حمدانی به ۲۰ سال زندان و خسرجی و سجاد دبات هر یک به ۱۰ سال زندان محکوم شده اند. این سه تن در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان شوش بازداشت و به زندان منتقل شدند. آنها سپس به زندان مسجد سلیمان  انتقال یافتند. رعد حمدانی، ۲۳ ساله، قصی خسرجی، ۱۹ ساله، سجاد دبات، ۲۰ ساله هر سه نفر از اهالی شهرستان شوش در استان خوزستان هستند.

صدور احکام سنگین زندان برای مردم حق طلب همان "انتقام سختی" است که جمهوری اسلامی از آن حرف می زند. "انتقام سخت" از مردمی که این رژیم را برای دستیابی به یک زندگی بهتر به چالش کشیده اند و خواهان نابودی آن هستند.  اینقدر از مردم به وحشت افتاده اند که چپ و راست دستگیر می کنند و حکم زندان می دهند و احکام اعدام اجرا می کنند تا از بروز دوباره خیزش های خیابانی جلوگیری کنند.

صدور احکام سنگین برای معترضین و دستگیری و بازداشت فعالین کارگری و اجتماعی می تواند و لازم است با اعتراض عمومی جامعه روبرو شود. راه انداختن طوفان توییتری، صدور بیانه اعتراضی، همراهی با خانواده های دستگیر شده در پیگیری وضعیت عزیزانشان و همبستگی با آنها، تجمع در مقابل درب زندانها، انتشار وسیع عکس های دستگیر شدگان و محکومین به زندان در مدیای اجتماعی، تهیه ویدئو های حمایتی از فعالین و معترضین در بند از شمار اقداماتی است که می تواند انجام گیرد. همانطور که درباره صدور احکام اعدام برای معترضین آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ مردم با واکنش وسیع خود سیلی محکمی به جمهوری اسلامی زدند در مورد زندانی کردن معترضان  و فعالین اجتماعی  نیر ما می توانیم با قدرت اعتراض دسته جمعی خود اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی را خنثی کنیم.

 جمهوری اسلامی باید بداند که دستگیری  مبارزین و یا زندانی کردن آنها برای این رژیم هزینه سنگینی خواهد داشت. مقابله با اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی و مبارزه برای آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان سیاسی بخشی جدایی ناپیر از مبارزه مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. کمیته بین المللی علیه  همه مردم آزادیخواه را فرامیخواند که خانواده های زندانیان سیاسی را تنها نگذارند و همراه با آنها مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی را هرچه بیشتر گسترش دهند. زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

 

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۱ دی ۱۳۹۹- ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱