رد شدن به محتوای اصلی

 

چهارشنبه اعدام در جمهوری اسلامی!                                                                          


اعدام قتل عمد دولتی است . نه به اعدام!

 

چهارشنبه ۲۴ دیماه ۱۳۹۹  ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی چهار زندانی را در شهرهای تبریز، اردبیل و  زابل اعدام کرد. اسامی اعدام شدگان بدین قرار است: صابر خوشکار، متولد ۱۳۷۲، مهدی فیضی و محرم فیضی ۳۲ و ۴۰ ساله که نسبت برادری با یکدیگر داشتند و بالاخره جما داروزهی.

هر چهار نفر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند. اگر چه از یک دادرسی عادلانه در جمهوری اسلامی خبری نیست و زندانیان بطور فله ای به اعدام محکوم می شوند ولی بهانه انجام قتل نباید هیچ مجوزی به دولتی بدهد که برای جلوگیری از قتل  خود دست به قتل و آدم کشی بزند. اگر کسی واقعا می خواهد جلوی قتل و جنایت را بگیرد قبل از هرچیز باید جلوی حکومتی را بگیرد که سابقه طولانی در قتل و جنایت دارد. رژیم اسلامی دستش به خون هزاران زندانی سیاسی و جوانان معترض آغشته است. جمهوری اسلامی مسئول قتل ۱۷۶ سرنشین هواپیمای اوکراینی است. جمهوری اسلامی همدست کرونا در کشتار مردم ایران است. رژیم اسلامی با تحمیل فقر و نداری شهروندان را به  سوی مرگ سوق داده است.

جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی اش صلاحیت ندارند که  در مورد هیچ متهمی حکمی بدهد چه برسد که این حکم اعدام باشد. همانطور که ما بارها گفته ایم اعدام قتل عمد دولتی است که با هدف ارعاب و تنبیه جامعه بکار گرفته می شود. اینکه جمهوری اسلامی فقط در یک روز چهار نفر را اعدام می کند نشانه دیگری از وحشیگری رژیم، درماندگی این حکومت در جوابگویی به مشکلات مردم و در عین حال ترس این حکومت از مردم معترض است که با اعدامهای بیشتر جواب می گیرد.

مردم،

در مقابل اعدام ها به هر دلیل و بهانه ای که باشد بایستید. اعدام کشتن زندگی است. از زندگی و حق حیات دفاع کنید. محکومین به اعدام حتی در جرایم جنایی اگر از شرایط بهتر زندگی برخوردار می بودند به بیراه کشیده نمی شدند. پاسخ مصائب اجتماعی نه اعدام که تامین کار و شغل مناسب، مسکن مناسب، بهداشت رایگان، معیشت و منزلت انسانی است. مقابله با اعدام در عین حال مقابله با ابزار ارعاب جامعه است. این جدالی است بر سر عقب راندن ماشین سرکوب جمهوری اسلامی و خنثی کردن تقلاهای رژیم برای ساکت کردن مردم. جلوی اعدام بایستید و خواهان لغو فوری همه احکام اعدام در ایران شوید.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۶ دی ۱۳۹۹- ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱