رد شدن به محتوای اصلی

رژیم اسلامی ایران زن محکوم به اعدام را پس از سکته قلبی دار زد!

در شرایطی که شمار اعدام ها در ایران افزایش تصاعدی یافته است روز چهارشنبه ۱۷ فوریه ۲۰۲۱ یک جنایت هولناک اتفاق افتاد که همه دنیا باید از آن خبردار شود.  در این روز یک زن محکوم به اعدام در زندانی رجایی شهر کرج به دلیل مشاهده صحنه اعدامها دچار ایست قلبی می شود و جان می سپارد. با اینحال جمهوری اسلامی جسد بی جان این زن را به دار می آویزد.

نام این زن زهرا اسماعیلی است که به اتهام مباشرت در قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود. او ۴۲ سال سن داشت و صاحب دو فرزند بود. یکی از وکلای زهر اسماعیلی بنام امید مرادی در صفحه فیس بوک خود نوشته است که :

"۱۶ نفر مرد را قبل از زهرا و جلوی چشمانش دار زدند. زهرا قبل از این که پای چوبه دار برود سکته کرد و قلبش ایستاد و مرد. با این وجود جسد بی جانش را دار زدند"

بنا به اظهارات وکیل زهرا اسماعیلی در گواهی مرگ زهرا نوشته شده است که وی به دلیل ایست قلبی فوت کرده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی با انتشار اطلاعیه ای مثل معمول همیشه خبر را تکذیب کرده است. احتمال می رود که آقای امید مرادی را نیز برای تکذیب این خبر دهشتناک تحت فشار قرار دهند.

کمیته بین المللی علیه اعدام مخالف مجازات اعدام تحت هر عنوان و بهانه ای است و اعدام را قتل عمد دولتی و ضد انسانی می داند. ما انزجار خود را از اجرای احکام اعدام در ایران اعلام می داریم و خواهان یک واکنش همه جانبه جهانی برای توقف فوری اعدامها در ایران هستیم. ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی هر روز از مردم ایران قربانی می گیرد و هر روز شمار قابل توجه ای از فعالین اجتماعی ا رروانه زندان می کند. دنیا نمی بایست نسبت به این موارد نقض گستاخانه حقوق انسانی در ایران بی تفاوت باشد.

 مرگ و اعدام جنازه زهرا اسماعیلی خشم زیادی را در ایران دامن زده است بخصوص اینکه همه می دانند که زهرا مسبب قتل شوهرش نبوده است. دنیا باید بداند که در ایران نه فقط زندگان در صف اعدام قرار دارند که مردگان نیز اعدام می شوند. ما در ایران با چنین رژیم جنایتکار و وحشی ای روبرو هستیم. به دار آویختن زهرا اسماعیلی که پیش از آن به دلیل سکته قلبی جان باخته بود جنایتی هولناک است که نباید بی جواب بماند. ما از همه دولتهای دنیا، از سازمانها و نهادهای مخالف اعدام و مدافع حقوق انسان در سراسر جهان می خواهیم که به این جنایت دهشتناک اعتراض کنند و جمهوری اسلامی را تحت فشار بگذارند. رژیمی که زندگان و مردگان را به دار می آویزد سزاوار طرد و انزوای جهانی است. رژیم اسلامی اعدام و سرکوب را بایکوت کنید و به دفاع از مبارزات مردم ایران برای رهایی و خلاصی از چنگال دیکتاتوری مذهبی برخیزید.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱ اسفند ۱۳۹۹- ۱۹ فوریه ۲۰۲۱