رد شدن به محتوای اصلی

 


بهنام محجوبی درگذشت

جمهوری اسلامی مسئول مستقیم مرگ وی است!

زندان سیاسی بهنام محجوب امروز یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ در بیمارستان لقمان تهران درگذشت. او روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه در پی مسمومیت دارویی از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شده بود. وی در حالت کما بسر می برد و علائم حیاتی ضعیفی داشت. در این چند روز بیمارستان لقمان تهران به میعادگاهی برای حضور مادران دادخواه و شماری از فعالین اجتماعی تبدیل شده بود تا بهنام را تنها نگذارند.

بهنام محجوبی، متولد ۱۳۶۶ به دلیل مشارکت در اعتراضات دراویش در زمستان ۹۶  دستگیر شد و به دو سال زندان محکوم گردید. او به دلیل بیماری عصبی قادر به تحمل حکم زندان نبود. حتی پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای وی داده بود.  اما جمهوری اسلامی به وضعیت پزشکی وی هیچگونه توجهی نکرد و او را مورد شکنجه روحی و جسمی بیشتری قرار داد. نه تنها شرایط آزادی بهنام فراهم نشد بلکه با اعزام وی  به بیمارستان روانپزشکی امین آباد به جای پزشک و بیمارستان معمولی شرایط سخت تری برای او ایجاد کردند.

بهنام را جمهوری اسلامی به کام مرگ کشاند چرا که استفاده مردم از حق آزادی بیان و اعتراض را جرم تلقی می کند و معترضین و دگراندیشان را راهی زندان می کند.

بهنام را مقررات ضد انسانی زندانهای جمهوری به کشت داد چرا که زندانی را شکنجه و اذیت و آزار می کنند تا شخصیت او را بشکنند و او را به زانو در آورند. زندانبانان جمهوری با اهمال و بی توجهی عامدانه به وضعیت سلامتی زندانیان آنها را به سوی مرگ سوق می دهند. مسئول  مستقیم مرگ بهنام محجوبی جمهوری اسلامی با قوانین ظالمانه و سرکوبگرانه اش است.   

کمیته بین المللی علیه اعدام جانباختن بهنام محجوبی را به خانواده  محترم ایشان و همه مردم ایران از صمیم قلب تسلیت می گوید. قرار است بهنام در شهر محل تولدش یعنی کرمان به خاک سپرده شود. ما ضمن ادای احترام به این زندانی سیاسی جانباخته از همه مردم ایران می خواهیم که نفرت و بیزاری خود علیه جمهوری اسلامی و نظامی که این چنین مردم بیگناه را به کام مرگ میکشاند وسیعا نشان دهند. یکصدا فریاد بر آوریم که زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و  اعدام ها در ایران فورا متوقف شوند.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳ اسفند ۱۳۹۹- ۲۱ فوریه ۲۰۲۱