رد شدن به محتوای اصلی

 


اعدام چهار زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز

علیه  رژیم توحش و جنایت اسلامی اعتراض کنیم!

 

عصر روز یکشنبه ۱۰ اسفندماه حکم اعدام جاسم حیدری، علی خسرجی، حسین سیلاوی و ناصر خفاجیان ۴ زندانی سیاسی در زندان سپیدار اهواز به اجرا درآمد. بنا به گزارشات موجود اداره اطلاعات از اعضای خانواده این چهار زندانی می خواهد که روز یکشنبه در فلکه شیر اهواز حضور پیدا کنند. سپس خانواده ها را با ماشین به زندان سپیدار منتقل می کنند تا با عزیزانشان دیداری کوتاه داشته باشند. به خانواده نمی گویند که قرار است آنها را اعدام کنند. اما خود زندانیان سیاسی به خانواده اطلاع می دهند که رژیم قصد اعدام آنها را دارد.

بعد از این ملاقات کوتاه همه این چهار زندانی سیاسی اعدام شدند. یکی از این زندانیان بنام  جاسم حیدری قبل از بازداشت در کشور اتریش پناهنده بود اما پس از برگشت به کشور در تهران دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. نیروهای امنیتی برای تحت فشار گذاشتن جاسم حیدری مادر او را نیز بازداشت و سپس با قید وثیقه آزاد کرده بودند.

خاطرنشان کنیم که حسين سيلاوى ، جاسم حيدرى و على خسرجى بعد از اعتراضات زندانيان در فروردين ماه سال ۱۳۹۹ چندين ماه در انفرادى تحت شديدترين شرايط سخت بسر می بردند.

کمیته بین المللی علیه اعدام این جنایت تازه جمهوری اسلامی را به شدت محکوم می کند و همگان را به مبارزه علیه اعدام و سرکوب فرامی خواند. هر اعدامی در ایران باید با موجی از اعتراض و دادخواهی روبرو شود تا جمهوری اسلامی نتواند به قتل و کشتن انسانهای بیشتری دست بزند. اعدام قتل عمد دولتی و ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه است. اعتراض به اعدام  نه فقط اعتراضی است در دفاع از حق حیات که همچنین پاسخ محکمی به جمهوری اسلامی است که جامعه در مقابل تقلاهای سرکوبگرانه این رژیم مرعوب نمی شود و از حرکت باز نمی ایستد. مبارزه علیه رژیم اعدام و سرکوب جمهوری اسلامی را در همه جا گسترش دهیم.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۱ اسفند ۱۳۹۹- ا مارس ۲۰۲۱