رد شدن به محتوای اصلی

 

صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد به دلیل نقد اسلام به اعدام محکوم شده اند!

احکام اعدام و زندان منتقدین مذهب باید فورا ملغی شود!

اخیرا شماری از شهروندان به دلیل راه اندازی یک کانال تلگرامی به اسم "نقد خرافه و مذهب " دستگیر و بازداشت شده اند. دو تن از این شهروندان بنامهای سید صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد از سوی شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان مرکزی حکم اعدام گرفته اند. این حکم روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه در
زندان اراک به آنان ابلاغ شد
. در این رابطه مجموعا ۱۱ نفر بازداشت شده اند.

خبرگزاری هرانا هویت چهار تن دیگر از شهروندان بازداشت شده را بدین قرار اعلام کرده است:

سمیرا (سلدا) رضایی، شهروند ساکن مشهد، کبری (دیبا) ایمانی اورتاکد، شهروند ساکن تهران، فرهاد(نام خانوادگی نامشخص) شهروند ساکن رشت و محمد امین (نام خانوادگی نامشخص.

این چهار شهروند همزمان با دستکم ۷ تن دیگر در خردادماه ۹۹ حول مدیریت و عضویت یک کانال تلگرامی با عنوان “نقد خرافه و مذهب” توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از این میان دو متهم محکوم به اعدام در زندان ارک و باقی متهمین با تودیع قرار آزاد هستند. حداقل یکی از بازداشت شدگان به آتش زدن کتب مذهبی و سایرین به انتشار محتوا یا بیان عقاید و نظراتی که دادگاه آن را توهین به مقدسات به خصوص پیامبر اسلام نامیده، متهم شده اند.

بنا به گزارش هرانا سید صدرالله فاضلی زارع، پیش از بازداشت به شغل کابینت سازی مشغول و سرپرستی مادر سالمند خود را عهده دار بوده است.

یوسف مهراد دیگر محکوم این پرونده نیز در تاریخ ۴ خردادماه ۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در اردبیل بازداشت و نهایتا به زندان اراک منتقل شد. او پدر ۳ کودک خردسال است.

این دو شهروند پس از بازداشت به مدت ۲ ماه در سلول انفرادی نگهداری شده و به مدت ۸ ماه از حق ملاقات و برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده اند.

کمیته بین المللی علیه اعدام بازداشت، اذیت و آزار و صدور احکام اعدام و زندان برای منتقدین مذهب را شدیدا محکم می کند و خواهان لغو فوری حکم اعدام صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد و پایان دادن به پرونده سازی برای منتقدین به مذهب است است. نقد مذهب، نقد دین اسلام و یا هر دین دیگری و نقد خرافه پرستی یکی از مبانی آزادی بیان در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا می باشد. جمهوری اسلامی با تعقیب قضایی و صدور احکام زندان و اعدام برای منتقدین مذهب در واقع ترس خود را از رویگردانی مردم از دین و اسلام نشان می دهد. اما این اقدامات سرکوبگرانه، جمهوری اسلامی را نجات نخواهد داد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را فرا می خواند که نسبت به احکام اعدام صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد وسیعا دست به اعتراض بزنند و خواهان لغو احکام اعدام آنها و همچنین آزادی بی قید و شرطی کسانی شوند که به جرم توهین به مقدسات در سیاه چالهای جمهوری اسلامی هستند. در دوره های پیش ما موفق شدیم با یک کارزار جهانی جلوی اعدام سینا دهقان یکی دیگر از منتقدین مذهب را بگیریم اگر چه موفق به آزادی وی نشدیم. اینبار نیز می توانیم علیه اعدام این عزیزان بپا خیزیم و آنها را از مرگ نجات دهیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام از کسانی که اطلاعاتی بیشتری از وضعیت صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد و دیگر متهمان این پرونده دارند می خواهد که این اطلاعات را بهمراه عکس این عزیزان برای ما ارسال دارند.

شماره تلفن تماس:

هرمز رها- 0046737896505

حسن صالحی- 0046703171102

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۲۷ آوریل ۲۰۲۱