رد شدن به محتوای اصلی

 


اطلاعیه شماره 
۳ کمپین دفاع از برادران افکاری

 ۲۲ می  (۱ خرداد)  روز جهانی دفاع از برادران افکاری

وحید و حبیب افکاری باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند!

 

کمپین دفاع از برادران افکاری روز۲۲ می ۲۰۲۱ برابر ۱ خرداد ۱۴۰۰ را بعنوان روز جهانی در دفاع از برادران افکاری اعلام کرده است. هدف از چنین روزی این است که با برگزاری تجمعات خیابانی و اعتراضی و یا هر اقدام مناسب دیگر توجه جهانیان را به شرایط اسفبار این دو زندانی سیاسی در اسارت جمهوری اسلامی جلب کنیم و همه جا خواهان آزادی وحید و حبیب افکاری شویم.

برادران افکاری در جریان اعتراضات تابستان سال ۱۹۹۷ دستگیر شدند. جرمشان در واقع این است که به فقر و فلاکت و سرکوب معترض بوده اند. برادران افکاری پس از دستگیری برای اخذ اعتراف بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند.  

جمهوری اسلامی نوید افکاری را پس از ضرب و شتم و شکنجه های وحشیانه به قتل رساند. قتل این جوان آزاده و کشتی گیر خشم و نفرت عمومی را برانگیخت. مراسم یادبود او با شعار "نوید قهرمان" با شکوه تمام برگزار گردید. نوید افکاری به قهرمان مردم و زبان گویای آنها در مقابل دژخیمان اسلامی تبدیل شد. در عرصه بین المللی نیز صدور حکم اعدام علیه نوید و سپس قتل جنایتکارانه اش اعتراضات وسیع و گسترده ای را موجب شد.

هشت ماه پس از کشتن بیرحمانه نوید افکاری برادران وی یعنی وحید و حبیت افکاری همچنان در اسارت و گروگان رژیم آدمکش هستند. وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند. جمهوری اسلامی می خواهد این دو زندانی سیاسی را با ضرب و شتم و شکنجه و تهدید جانی در زندان درهم بشکند تا از مردم معترض انتقام بگیرد. وحید با انتشار یک فایل صوتی از ما مردم کمک خواسته است. ما باید صدای آنها باشیم و فریاد دادخواهی حبیب و وحید و خانواده مبارز افکاری  را به گوش جهانیان برسانیم.

روز جهانی دفاع از برادران افکاری  ۲۲ می  (۱ خرداد) چنین روزی است. در هر جا که هستید با در دست داشتن عکسهای این دو زندانی سیاسی یک تجمع اعتراضی سازمان دهید و صدایشان باشید. بسیار مهم است که در شهرهای هر چه بیشتری تجمعات اعتراضی برپا کنیم. دوست و رفیق خود را خبر کنید و از همین حالا  دست بکار شوید. لطفا ما را از زمان و مکان دقیق تجمع خود مطلع کنید. جهانیان باید بدانند که مردم ایران در هر جا که هستند علیه حکومت توحش و جنایت جمهوری اسلامی ایستاده اند و خواهان سرنگونی این رژیم و آزادی فوری کلیه زندانیان سیاسی هستند.

کمپین دفاع از برادران افکاری

 

کمیته بین المللی علیه اعدام( ICAE)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی( CFPPI)  

کمپین برای آزادی کارگران زندانی ( FreeThemNow)

 

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۱۱ می ۲۰۲۱

 

تلفن تماس:

شیوا محبوبی- 00447572356661

مینا احدی- 00491775692413

حسن صالحی- 0046713171102