رد شدن به محتوای اصلی

 


اطلاعیه شماره ۹  کمپین دفاع از برادران افکاری

در روز ۲۲ می روز جهانی دفاع از برادران افکاری مردم در ۱۳ شهر دنیا

خواهان آزادی وحید و حبیب افکاری شدند!

به دنبال تعیین روز ۲۲ می برابر با ۱ خرداد بعنوان روز حمایت از حبیب و وحید افکاری از سوی کمپین دفاع از برادران افکاری در شش کشور سوئد، انگلستان، دانمارک، آلمان، هلند و کانادا، در ۱۳ شهر یعنی استکهلم، لندن، کلن، فرانکفورت، مالمو، بوروس، آمستردام، اشتوتگارت، ووپرتال، هانوفر، تورنتو، ونکوور و کپنهاگ  گروههای مختلفی از مردم با برگزاری میتینگ های اعتراضی، راه اندازی کاروان اتومبیل با پوستر و بنر اعتراضی و برپایی غرفه های اطلاع رسانی خواهان آزادی برادران افکاری شدند.

در این میتینگ ها و گردهمایی ها صدای دادخواهی حبیب و وحید افکاری و دیگر زندانیان سیاسی و خانواده های آنها طنین انداز شد و اجتماع کنندگان شعارهایی نظیر "جمهوری اسلامی نابود باید گردد" و "زندانی سیاسی آزادی باید گردد" سر دادند.

شور و حال حاکم بر این تجمعات اعتراضی که علیرغم محدودیت های کرونایی و بعضا در هوای نامساعد برگزار می شد حاکی از آن بود که مردم نه فقط مصمم هستند اسیران در بند خود را از چنگال جمهوری اسلامی برهانند بلکه خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری وسیعترین آزادیهای سیاسی در کشور هستند. این پیام در سخنرانیهای متعدد سخنرانان این روز انعکاس یافت. این اجتماعات در عین حال جواب محکمی به اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی بود که به خیال خود با به گروگان گرفتن مبارزین آزادیخواه می خواهد از مردم بپاخاسته ایران انتقام بگیرد. پیام مردم در این اجتماعات اعتراضی به جمهوری اسلامی این بود که خیابانهای تهران و استکهلم و فرانکفورت و لندن و دیگر شهرهای دنیا به همدیگر وصل هستند و فریاد سرنگونی رژیم جنایتکار اسلامی در همه جا بلند است.

روز جهانی دفاع از برادران افکاری در رسانه های فارسی زبان و دهها کانال در شبکه های اجتماعی وسیعا پخش شد. همچنین در این روز و از زمان اعلام کمپین دفاع از برادران افکاری دهها ویدئو کلیپ از فعالین داخل کشور و همچنین ساکنین خارج کشور در حمایت از وحید و حبیب افکاری و کلیه زندانیان سیاسی منتشر شده است که همگی بر یک خواست تاکید داشته اند: برادران افکاری و کلیه زندانیان سیاسی را آزاد کنید! همچنین یک روز پیش از آکسیون جهانی در دفاع از برادران افکاری  به ابتکار این کارزار یا توسط این کارزار یا توسط فعالین این کارزار و همکاری گروههای دیگر در شبکه توییتر یک حرکت نمادین اعتراضی با نزدیک به سی هزار توییت  و ریتوییت در حمایت از این دو زندانی سیاسی و روز جهانی برای آزادی برادران افکاری براه افتاد. بعلاوه روز ۲۱ مه هیئتی مرکب از ضرغام اسدی، هرمز رها و حسن صالحی با دو تن از مقامات مسئول وزارت امور خارجه سوئد دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار هیئت ما برخواست بایکوت جهانی جمهوری اسلامی و پایان دادن به سیاست سازش و مماشات دولتهای غربی با این رژیم جنایتکار و تروریست تاکید کردند و در همان حال از مقامات دولت سوئد خواستند برای آزادی زندانیان سیاسی و برادران افکاری  جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند.

 همچنین در آستانه برگزاری اجلاس سالانه سازمان جهانی کار و احتمال طرح اخراج جمهوری اسلامی از این سازمان از سوی کمپین برای آزادی کارگران زندانی بعنوان یکی از فراخوان دهندگان کمپین برای آزادی برادران افکاری  با ارسال نامه ای از قتل نوید افکاری و همچنین رفتار وحشیانه جمهوری اسلامی با برادران افکاری بعنوان نمونه هایی یاد شده است که امر بایکوت و بیرون انداختن جمهوری اسلامی از مجامع جهانی را هر چه بیشتر به عنوان یک امر عاجل تاکید می کند.

کمپین دفاع از برادران افکاری از همه مردم و سازمانها و احزاب و نهادهایی که از آکسیون جهانی  ۲۲ می در دفاع از برادران افکاری حمایت کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می کند. مبارزه و کمپین ما برای آزادی برادران افکاری تا زمان آزادی این دو زندانی سیاسی و پایان دادان به وضعیت اسفبار آنها در زندان ادامه خواهد یافت. ما همگان را فرا می خوانیم که با ارسال نامه اعتراضی به جمهوری اسلامی، با منتشر کردن ویدئوهای کوتاه در حمایت از برادران افکاری، با سازماندهی اعتراض، با شعار نویسی بر در و دیوار شهر در ایران، با صدور بیانیه و قطعنامه از سوی نهادهای مردمی، با راه اندازی توفان توییتری، با جلب حمایت سازمانهای مدافع حقوق انسان و اتحادیه های کارگری، با بازتاب اخبار مربوط به این دو برادر در رسانه های خارجی زبان  و ابتکارات دیگر از این کمپین حمایت کنند.

 

کمپین دفاع از برادران افکاری:

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

 کمپین برای آزادی کارگران زندانی

 

۳ خرداد ۱۴۰۰- ۲۴ می ۲۰۲۱

تلفن تماس:

شیوا محبوبی- 00447572356661

مینا احدی- 00491775692413

حسن صالحی- 0046703171102