رد شدن به محتوای اصلی

 

                    درباره سرنوشت سینا دهقان 

دوستان زیادی از ما پرسیده اند بر سینا دهقان و دیگر کسانی که بهمراه وی به جرم "سب النبی" (توهین به "پیامبر اسلام") در سال ۱۳۹۴دستگیر و محکوم به اعدام شده چه آمد؟ باید به اطلاع برسانیم که بدنبال تلاشهای جهانی برای لغو حکم اعدام سینا دهقان و محمد مهدی نوری، که کمیته بین المللی علیه اعدام نقش مهمی در این کمپین جهانی داشت، حکم اعدام این دو تن خوشبختانه لغو شد ولی به زندان طولانی مدت ۳۰ سال محکوم شدند و در حال حاضر نیز دوران محکومیت خود را می گذرانند.  متهم دیگر این پرونده یعنی خانم سحر الیاسی البته به اعدام محکوم نشد. این تفاوت در احکام "ارتداد" برای زنان و مردان بهیچوجه از سر حمایت از زنان نیست بلکه از این روست که طبق  شرع اسلام زنان "ناقص العقل" هستند!! در هر صورت سحر الیاسی به یازده سال زندان محکوم شد که پس از گذراندن ۴ سال محکومیت زندان و ۸۰ ضربه شلاق از زندان آزاد گردید. او در حال حاضر ایران نیست.

 

صدور حکم اعدام برای منتقدین دین اسلام نشانه هراس جمهوری اسلامی از رواج بی دینی در ایران است. جمهوری اسلامی علیرغم همه تلاشش برای اسلامی کردن همه چیز در ایران با یک سونامی بی دینی در ایران روبرو است. مردم و بویژه جوانان نه فقط از اسلام روی بر می گردانند بلکه در قلب خلافت اسلامی از هر چه خرافه و مذهب و اسلام و مقدسات اسلامی رویگردان شده اند.

 

از نظر کمیته بین المللی علیه اعدام "کفرگویی" و انتقاد از مذهب نه فقط جرم نیست بلکه بخشی مهمی از آزادی بیان است و باید از سوی هر دولتی برسمیت شناخته شود.

 

خاطر نشان کنیم  اخیرا شماری از شهروندان به دلیل راه اندازی یک کانال تلگرامی به اسم "نقد خرافه و مذهب " دستگیر و بازداشت شده اند. دو تن از این شهروندان بنامهای سید صدرالله فاضلی زارع و  یوسف مهراد از سوی شعبه ۱ دادگاه کیفری یک استان مرکزی حکم اعدام گرفته اند. این حکم روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه در زندان اراک به آنان ابلاغ شد. در این رابطه مجموعا ۱۱ نفر بازداشت شده اند.

کمیته بین المللی علیه خواهان لغو همه احکام اعدام  و بویژه احکام اعدام و زندان برای منتقدین مذهب است. همه کسانی که بدلیل نقد دین اسلام و یا توهین به مقدسات اسلامی در زندانهای جمهوری اسلامی هستند باید فورا و بدون هیچ قید وشرطی آزاد شوند.

حسن صالحی- سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

۹ خرداد ۱۴۰۰- ۳۰ می ۲۰۲۱

تلفن تماس:0046703171102

ایمیل: hasan.salehi2000@gmail.com