رد شدن به محتوای اصلی


اطلاعیه شماره ۱۳  کمپین دفاع از برادران افکاری

 

یورش به اعضای خانواده افکاری باید با اعتراض قدرتمند همه روبرو شود!

 بنا به گفته سعید افکاری برادر وحید و حبیب افکاری امروز دوشنبه ۲۲ خرداد شماری از اعضای خانواده افکاری در مقابل زندان عادل آباد شیراز  برای آزادی این دو زندانی سیاسی و در اعتراض به نگه داشتن وحید و حبیب در انفرادی به مدت ۲۸۰ روز و بدون داشتن حق تماس و امکان رسیدگی پزشکی تجمع کردند. این تجمع با حمله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی روبرو شد. الهام افکاری خواهر نوید، حبیب و وحید افکاری و همچنین یک نفر دیگر دستگیر شدند و گوشی‌های تلفن همراه معترضین ضبط گردید. دو نفر دستگیر شده پس از ساعاتی آزاد شدند. 

 سعید افکاری در صفحه توییتری خود نوشته است: "ماموران لباس شخصی مادرم، خواهرم، پدرم، خاله‌هایم و بقیه را مورد ضرب و شتم شدید قراردادند. گوشی‌های همراه را ضبط، خواهرم و یکی از زنان را بازداشت و پس از ساعتی آزاد کردند."

او می افزاید: "پدرم از الهام حفاظت می کرده، چند تا مامور پدرم رو بردن و پنج زن مامور چادری روی الهام ریختن و با کتک بهش دستبند زدن و روی زمین کشیدن و بردنش توی ون، گردن و دست الهام آسیب دیده، مادرم و خاله هام هم به شدت کتک خوردن".

از سرنوشت شماری از فعالین مدنی و مادران دادخواه که امروز برای دیدار با خانواده افکاری به شیراز رفته بودند اطلاعی در دست نیست. نرگس محمدی، جعفر عظیم زاده، ناهید شیربیشه (مادر پوریا بختیاری)، سکینه احمدی (مادر ابراهیم کتابدار) و پوران ناظمی کسانی بودند که می خواستند با خانواده افکاری ها دیدار داشته باشند ولی تلفن همراه این پنج نفر از دسترس خارج شده است. بیم آن می رود که این پنج نفر نیز توسط مامورین امنیتی جمهوری اسلامی پیش از پیوستن به خانواده افکاری دستگیر شده باشند.

 

کمپین دفاع از برادران افکاری یورش به اعضای خانواده افکاری را شدیدا محکوم می کند و از همگان می خواهد که به این رفتار سرکوبگرانه و جنایتکارانه جمهوری اسلامی وسیعا اعتراض کنند. وحید و حبیب افکاری باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. این دو زندانی سیاسی به اتهامات پوچ و واهی و تنها به دلیل حق خواهی به احکام سنگین زندان محکوم شده اند و در زندان هم مورد شدیدترین شکنجه های جسمی و روانی قرار داشته اند. ۲۸۰ روز است که در انفرادی بسر می برند و از امکان تماس و برخورداری از خدمات پزشکی محرومند و این در حالیست که در زندان در اثر شکنجه متحمل آسیب های جسمی زیادی شده اند.

 

حمایت از خانواده زخم دیده و داغدار افکاری وظیفه انسانی همه ماست. خانواده افکاری در قلب میلیون ها نفر از مردم قرار دارند و جمهوری اسلامی حق ندارد با استفاده از حربه دستگیری و بازداشت از اعلام همبستگی با این خانواده ممانعت کند. نرگس محمدی، جعفر عظیم زاده، ناهید شیربیشه،  سکینه احمدی و پوران ناظمی اگر از سوی جمهوری اسلامی دستگیر شده اند باید هر چه زودتر آزاد شوند.

 

در پاسخ به این وحشیگری های جمهوری اسلامی ما شما مردم معترض و بویژه مردم شیراز را فرامی خوانیم که به حمایت وسیع و گسترده خود از خانواده افکاری ادامه دهید و خواهان آزادی وحید و حبیب افکاری شوید.

 

۲۲ خرداد ۱۴۰۰- ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱

کمپین دفاع از برادران افکاری:

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

 کمپین برای آزادی کارگران زندانی