رد شدن به محتوای اصلی

 


امروز سه شنبه ۱۰ اوت دادگاه حمید نوری یکی از عوامل کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در شهر استکهلم سوئد آغاز بکار کرد. جمع زیادی از نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی و خانواده های دادخواه در مقابل این دادگاه تجمع کرده اند. در اولین جلسه این دادگاه دادستانی به قرائت کیفرخواست  می پردازد. کیفر خواستی که بر اساس جرائم علیه قوانین بین‎المللی یعنی جرایم جنگی و همچنین قتل عمد صادر شده است.  در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷ برای دو پرونده مشابه در سوئد حکم حبس ابد صادر شد. انتظار می رود که همین حکم در باره حمید نوری صادر شود.

محاکمه حمید نوری به دلیل کشتار زندانیان سیاسی یک اقدام تاریخی مهم است که نشان می دهد قاتلین و آدمکشان جمهوری اسلامی نمی توانند از دست عدالت بگریزند. صرفنظر از اینکه کدام قوانین کیفری در این و یا آن کشور چنین دادگاهی را ممکن کرده است، برگزاری چنین محکمه ای منعکس کننده تلاش و فعالیت  خانواده های دادخواه و مخالفین جمهوری اسلامی است که همواره بر مجازات و محاکمه سران و عوامل جمهوری اسلامی به دلیل جنایت علیه بشریت تاکید داشته اند و علیه رژیم اسلامی اعتراضات زیادی را برپا کرده اند.
 
کمیته بین المللی علیه اعدام بعنوان بخشی از جنبش دادخواهی مردم ایران این موفقیت را به همگان تبریک می گوید. به امید اینکه این دادگاه سر آغازی برای محاکمه همه سران جمهوری اسلامی به جرم جنایت علیه بشریت باشد‌ در پست های بعدی گزارشات و مصاحبه های بیشتری را از این دادگاه پخش خواهیم کرد.

#دادخواهی
#جمهوری_اسلامی_نابود_باید_گردد
#حمید_نوری
#نه_به_اعدام

📌برای تماس و همکاری با ما و ارسال خبر و گزارش به این آدرسها تماس بگیرید:
+46737896505
@ICAE_Tamas
@hormozraha