رد شدن به محتوای اصلی

 


صدور حکم اعدام برای داشتن رابطه خارج از ازدواج باید لغو شود!

 

طبق خبر منتشر شده در روزنامه شرق، زن و مرد جوانی با نامهای میثم و ساره به اتهام رابطه خارج از ازدواج از سوی دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شده اند و این حکم در شعبه ۲۶ دیوان عالی جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفته است. بنا به گزارش این روزنامه رسیدگی به این پرونده از بیست و چهارم دیماه سال گذشته به جریان افتاده است.

 جمهوری اسلامی پیش ازاین زنان و مردان را به دلیل داشتن رابطه خارج از ازدواج به سنگسار محکوم می کرد ولی پوزه اش با یک کمپین جهانی به خاک مالیده شد و حالا می خواهد افراد را به جرم رابطه جنسی خارج از ازدواج اعدام کند. این تلاش مذبوحانه را باید با قدرت اعتراض وسیع و گسترده به شکست کشاند.

جمهوری اسلامی حق ندارد که در روابط عاشقانه افراد و روابط داوطلبانه جنسی افراد بزرگسال دخالت کند. نفس تشکیل یک پرونده در این مورد به معنای دخالت در زندگی خصوصی افراد قلمداد می شود و این در بسیاری از کشورهای پیشرفته قدغن و ممنوع است.

جمهوری اسلامی شاید سودای احیای سنگسار در شکل جدید اعدام را داشته باشد ولی باید بداند که مردم ایران و جهان متمدن این اجازه را به او نخواهند داد و تلاش هایش را به شکست خواهند کشاند.

ما همه مردم ایران و جهان را فرامی خوانیم که علیه این احکام ضد انسانی ساکت ننشینند و دست به اعتراض بزنند. با صدای بلند به قوانین ضد انسانی شریعه نه بگوئید. با صدای بلند اعلام کنید که روابط آزادانه جنسی افراد بزرگسال به خودشان مربوط است و به دولت و هیچ نهاد حکومتی دیگری ربطی ندارد. به جمهوری اسلامی نشان دهید که اجازه نخواهید داد که مشتی مرتجع و فسیل پوسیده جامعه را به عقب بازگردانند.

مردم، اکنون دوره تعرض ما به رژیم اسلامی است. این حکومت در منگنه فشار اعتراضات شما سرش را از خشم و ناراحتی به در و دیوار می کوبد و به ما چنگ و دندان نشان می دهد. اینها به آخر خط رسیده اند و برای حفظ بقای خود به تکاپو افتاده اند. تقلاهای آخر این حکومت را باید با تشدید مبارزه علیه این رژیم ضدانسانی جواب داد. این ما هستیم که در عقب راندن جمهوری اسلامی باید سنگرهای جدیدی را فتح کنیم. و ما می توانیم که اگر متحدانه و یکپارچه عمل کنیم.

 

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۶ آبان ۱۴۰۰- ۷ نوامبر ۲۰۲۱