رد شدن به محتوای اصلی

 

در باره آزادی سهیل عربی از زندان

سهیل عربی پس از یک دوره حبس طولانی در زندانهای مختلف جمهوری اسلامی، روز ۲۵ آبان از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. آزادی وی در حالی صورت گرفت که دستگاه قضایی رژیم تا همین چندی پیش مشغول پرونده سازی تازه برای سهیل بود تا او را در زندان نگه دارد. او از آبان سال ۱۳۹۲ به اتهام " توهین به مقدسات اسلامی" به اسارت جمهوری اسلامی در آمد و یکی از بی خدایان و آتئیست های در بند بود که تمام قد در مقابل دژخیمان رژیم اسلامی ایستادگی کرد.

در طول مدتی که سهیل در زندان بود چه آنوقت که حکم اعدام گرفت و چه آنوقت که این حکم به ۷ سال و شش ماهه  تبدیل شد و چه آن زمان که در مدت حبس به مدت محکومیتش افزودند، یک مبارزه عظیم برای نجات و آزادی وی در جریان بوده است. آخرین بار که برای سهیل عربی یک کمپین جهانی برگزار شد روز سوم اکتبر ۲۰۲۱ بود که در شهرهای مختلفی در حمایت از آزادی وی آکسیونهای مختلفی برگزار شد.

اگر این مبارزات نمی بود و اگر خود سهیل از درون زندان صدای حق خواهی اش را به گوش جهانیان نمی رساند یا او را کشته بودند و یا او را در زندان نگه می داشتند ته جان دهد.

جمهوری اسلامی می خواست که سهیل را در هم بشکند و از بی خدایان و مردم معترض زهر چشم بگیرد ولی خودش در هم شکسته شد و نهایتا سهیل را همزمان با دوران  پایان محکومیتش آزاد کرد.

این بدون شک یک موفقیت برای همه کسانی است که برای آزادی سهیل مبارزه کردند. اما جمهوری اسلامی سهیل را پس از آزادی برای تبعید و برای اجرای حکم اقامت اجباری به شهر برازجان فرستاده است. کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن ابراز خوشحالی از آزادی سهیل عربی اعلام می دارد که حکم تبعید و یا اقامت اجباری وی نیز باید فورا و بدون هیچ اما و اگر لغو شود. سهیل باید بدون قید و شرط به آغوش گرم خانواده اش برگردد و به اذیت و آزار وی و خانواده اش  فورا پایان داده شود.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۵ آبان ۱۴۰۰- ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱