رد شدن به محتوای اصلی

 


انکار جنایت، حمید نوری را نجات نخواهد داد!

امروز در دادگاه بررسی جنایات حمید نوری در استکهلم نوبت به دفاعیه او از خودش رسید. حمید نوری متهم است که در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان  ۶۷ مشارکت داشته است. در چهل و سومین روز دادگاه یک روز تمام به وی وقت دادند از خودش دفاع کند و تصمیم او این بود که خودش حرف بزند و نه وکلایش. حمید نوری در حالیکه از خودش و زندگیش و خانواده اش حرف میزد دفاعیه خود را بر دو محور یعنی دفاع از جمهوری اسلامی و انکار جنایت کشتار زندانیان سیاسی در تابستان  ۶۷ استوار کرد. او از خمینی و خامنه ای و رئیسی و قاسم سلیمانی دفاع کرد و گفت که قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان  ۶۷ "یک داستان توهمی، ساختگی و پوشالی، دروغین، غیرواقعی، جعلی و غیر مستند" است. او وقیحانه اعلام داشت که در زندانها کشتاری صورت نگرفته است و کشتاری که بوده "در مرز و در درگیری در استان کرمانشاه با مجاهدین بوده است".

بسیار معلوم و مسجل بود که حمید نوری در توافق با نمایندگان رژیم اسلامی در استکهلم استراتژی انکار به پیش گرفته است. جمهوری اسلامی رژیم جنایت و کشتار و انکار است. این را ما بارها دیده و تجربه کرده ایم. هیچ دیکتاتور و جنایتکاری به جنایات خود اعتراف نمی کند مگر آنکه واقعا از کرده خود پشیمان شده باشد وگرنه اصل برای آنها انکار جنایت است. جمهوری اسلامی و حمید نوری شاید چنین فکر می کنند که با انکار جنایت سایه ای از ابهام و تردید بر پرونده بیفتد. اما مزخرفاتی که این جنایتکار بعنوان دفاعیه در دادگاه بیان داشت به لحاظ قضایی بردی نخواهد داشت. چرا که اینقدر شواهد زیاد است و اینقدر تعداد شاهدان زنده جنایت عظیم جمهوری اسلامی و حمید نوری زیادند که انکار کمکی به او نمیکند.  حتی اظهارت بعضی از سران حکومت، خلاف ادعای وی را ثابت می کند.

دفاعیات حمید نوری منعکس کننده افلاس حکومتی است که از همه سو تحت فشار است. در عالم وهم و خوش خیالی به خود اعتماد به نفس می دهد و منکر پلیدی های خود می شود در حالیکه در انظار همگان فشرده همه پلیدی های عالم است. قدرت دادخواهی و عدالت و حق خواهی چاره ای جز تسلیم در مقابل این حکومت نخواهد گذاشت. مردم برای سرنگونی این بساط جنایت و آدمکشی دورخیز کرده اند. دادگاه حمید نوری تازه آغاز کار است. همه سران و عوامل جمهوری اسلامی باید در انتظار محاکمه و دادگاههای مردمی باشند. انکار جنایت کمکی به شما نخواهد کرد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲ آذر ۱۴۰۰- ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱