رد شدن به محتوای اصلی

 



اطلاعیه شماره ۱ کمپین نجات عباس دریس

نگذاریم عباس دریس از بازداشت شدگان آبان ۹۸ در ماهشهر را اعدام کنند!

جمهوری اسلامی قصد دارد عباس دریس را به جرم شرکت در اعتراضات آبان ۹۸علیه گرانی بنزین اعدام کند. عباس دریس در آبان ۹۸ در ماهشهر دستگیر شد و هم اکنون نیز در زندان ماهشهر زندانی است. مقامات مسئول زندان از چندی پیش و بطور شفاهی به خانواده وی اطلاع داده اند که عباس دریس اعدام خواهد شد.  عباس دریس متولد سال ۱۳۵۲ است و سه فرزند دارد. برادر وی محسن دریس نیز به اتهام شرکت در اعتراضات آبان ۹۸ به حبس ابد محکوم شده است. او متولد سال۱۳۷۱ است و یک فرزند دارد. چندماه پیش همسر عباس دریس به دلیل فشارهای روانی ناشی از حکم اعدام همسرش در اثر سکته مغزی درگذشت. در حال حاضر فرزندان عباس دریس توسط مادربزرگ آنها نگهداری می شود.

جمهوری اسلامی برای توجیه انداختن طناب دار به گردن عباس دریس او را متهم به قتل یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی بنام رضا صیادی کرده اند. اتهامی که تماما ساختگی است. عباس دریس را زیر شکنجه مجبور کرده اند که در نمایش نفرت انگیز اعترافات اجباری شرکت کند و علیه خود حرف بزند. همانطور که نوید افکاری را با اتهام ساختگی قتل کشتند تصمیم دارند که جان عباس دریس را هم با پرونده سازی های دروغین بگیرند. و ما نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقی بیفتد. عباس دریس یکی از ماست. تنها جرمش این است که به خیابان آمده است و علیه فقر، خفقان و گرانی اعتراض کرده است. اعتراضات آبان  ۹۸ در ماهشهر با کشتار خونین جمهوری اسلامی روبرو گردید . دهها تن از معترضین در نیزارها ماهشهر با رگبار گلوله کشته شدند. و حالا نوبت به عباس دریس رسیده است که بعنوان یک گروگان زندانی به دار آویخته شود تا حکومت ظالمان و جنایتکاران از مردم معترض انتقام بگیرد.

 سال گذشته ما در اعتراض به احکام اعدام محمد رجبی، امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی از معترضین آبان ۹۸ موفق شدیم جمهوری اسلامی را به عقب برانیم بطوریکه احکام اعدام این سه نفر ملغی شد. همان اعتراض وسیع و گسترده که منجر به لغو احکام اعدام  محمد رجبی، امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی شد اینبار هم می تواند جان عباس دریس را نجات دهد. کمیته بین المللی علیه اعدام با راه انداختن یک کمپین جهانی تصمیم به بسیج وسیع ترین نیرو برای متوقف کردن حکم اعدام عباس دریس و نجات وی دارد. خواست ما روشن است. ما می خواهیم که حکم اعدام عباس دریس فورا ملغی شود و از وی و برادرش رفع اتهام شود و هر دو آنها به آغوش خانواده خود بازگردند.

نبرد برای نجات عباس دریس یک نبرد مهم و یک زورآزمایی بزرگ با جمهوری اسلامی است. حکومت اسلامی با صدور احکام اعدام علیه مردم معترض به خیال خود می خواهد فضای ترس ایجاد کند و جلوی اعتراضات مردم را بگیرد. در طرف دیگر این نبرد ما باید نشان بدهیم که پشت یکدیگر را داریم و به کمک همدیگر می آییم و در مقابل حربه سرکوب جمهوری اسلامی نه فقط جا نمی زنیم بلکه با مبارزه متحدانه خود آنرا بی اثر و یا خنثی می کنیم.

 کمیته بین المللی علیه اعدام همه احزاب، سازمانهای سیاسی و ارگانهای مدافع حقوق انسان و مخالف اعدام  و همه مردم شریف و آزادیخواه در ایران و جهان را فرامی خواند که با کمپین نجات عباس دریس همکاری کنند و نقشه های پلید رژیم اسلامی در اعدام مردم معترض را خنثی کنند. ما بسیاریم و می توانیمبه حکم ضد انسانی اعدام عباس دریس به هر شکلی که می توانید اعتراض کنید. نام عباس دریس را بر در و دیوار شهرها حک کنید و خواهان لغو حکم اعدام وی شوید. در شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویر عباس دریس و یا تهیه ویدئوهایی از وی حمایت کنید. با صدور بیانیه و امضای طومار اعتراضی خواهان رفع اتهام از وی و لغو حکم اعدام او  شوید. در خارج کشور گردهمایی های اعتراضی در حمایت از عباس دریس برپادارید. در ایران و بخصوص در شهرهای جنوبی و منجمله ماهشهر لازم است که مردم از طرق مختلف با عباس دریس و خانواده وی اعلام همبستگی کنند. در صورت امکان در مقابل زندان ماهشهر جایی که عباس دریس زندانی است دست به تجمع بزنید. باید کاری کرد که جمهوری اسلامی بفهمد عباس دریس و محسن دریس تنها نیستند و یک جامعه پشت سر آنها قرار دارند. با اتحاد و یگانگی خود می توانیم عباس دریس را از اعدام  نجات دهیم و جمهوری اسلامی در مقابل اراده خود وادار به تسلیم بکنیم. احکام اعدام و زندان عباس و محسن دریس باید فورا لغو و هر دو آنها از زندان آزاد شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۴ آذر ۱۴۰۰- ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱

تماس:

مینا احدی: 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی0046703171102