رد شدن به محتوای اصلی

 

اطلاعیه شماره ۲ کمپین نجات عباس دریس

دهها تن از خانواده های دادخواه مردم را به جلوگیری از اعدام عباس دریس دعوت کردند!

 شماری از خانواده دادخواه که عزیزانشان در چهار دهه گذشته توسط جمهوری اسلامی کشته شده اند با انتشار نوشته ای که در شبکه های اجتماعی پخش شده است به حکم اعدام عباس دریس از معترضین آبان ۹۸ در ماهشهر اعتراض کرده اند و از مردم خواسته اند که جلوی این اعدام را بگیرند.

این ۱۴۵ خانواده داغدیده و دادخواه گفته اند که: " ما که سالهاست طناب دار را زندگی کرده ایم، ما که درد گلوله بر هر لبخندمان سایه ای از غم افکنده، ما که آتش موشک در آسمان را دیده ایم، ما درد از دست دادن، ما طعم مرگ را خوب میشناسیم. نمی خواهیم این طعم زهر آلود، مزه ی زندگی کودکان عباس دریس باشد."

در بخش دیگری از این نوشته آمده است که: "دوباره در سراشیب تند سقوط، این نظام را، حاجت به خونی دگر افتاده است. دوباره دست جنایت در انبان جان آدمیان بی پناه کرده و دست بر قضا از آن میان، عباس دریس، فرزند نیزاران سوخته حراجی، بدر آمده است. ایمان داریم که او هیچ گناهی نکرده جز آنکه این نظام گمان می کند، تنها خون بی گناهان، او را در پرتگاه های مرگ محتومش در امان می دارد. بیایید جملگی دست بدست هم دهیم، با تن و جان و دل، سراسر این زمین را حایلی سازیم میان او و دژخیمانش. بیایید چشمه امیدی جاری کنیم بر دلتنگی سه کودکی که مادرشان از بیم اعدام پدر، جان داد، عمویشان گرفتار حبس ابد و پدرشان را هر لحظه داس مرگ تهدید می کند."

کمیته بین المللی علیه اعدام از این اقدام خانواده دادخواه قویا حمایت می کند و همه مردم  را دعوت می کند که به فراخوان این خانواده ها پاسخ مثبت دهند و با تمام قوا در مقابل حکم اعدام عباس دریس بایستند و خواهان آزادی وی و برادرش محسن دریس شوند.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۵ آذر ۱۴۰۰- ۱۶ دسامبر ۲۰۲۱

تماس:

مینا احدی: 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی0046703171102


اطلاعیه شماره ۳ کمپین نجات عباس دریس

به حمایت از عباس دریس برخیزید و خواهان لغو حکم اعدام وی شوید!

اکنون بیش از دو سال است که عباس دریس پس از دستگیری در اعتراضات آبان در ماهشهر در زندان بسر می برد و جمهوری اسلامی قصد دارد وی را اعدام کند. یکی از راههای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی برای متوقف کردن اعدام عباس دریس این است که با صدای بلند علیه حکم اعدام وی مخالفت خود را اعلام داریم و از او حمایت و پشتیبانی بعمل آوریم. سال گذشته در واکنش به حکم سه تن از معترضین آبان، محمد رجبی، امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی صدای ما چنان بلند بود که جمهوری اسلامی مجبور شد احکام اعدام این سه نفر را لغو کند.

در مورد عباس دریس نیز باید همین کار را کرد. یکی از روش هایی که ما می توانیم مخالفت خود را با اعدام عباس دریس بطور وسیع نشان دهیم این است که عکسی از وی در دست بگیریم و با تهیه یک فیلم کوتاه و انتشار آن خواهان توقف اعدام عباس دریس شویم و حمایت خود را از وی نشان دهیم. با انتشار این فیلم های کوتاه و یا تصاویر عکسهای بدست گرفته عباس دریس در شبکه های اجتماعی صدای مخالفت ما با اعدام و اعدام مردم معترض پژواک وسیعی خواهد یافت. پس درخواست ما از همه شما مردم، شخصیتهای فرهنگی، سیاسی، ورزشی و هنری این است که دست بکار شوید و با انتشار ویدئو و عکس در شبکه های اجتماعی کمک کنید تا جلوی اعدام یک انسان معترض و حق طلب گرفته شود.

ما در همان حال از خانواده عباس دریس، نزدیکان، بستگان و دوستان وی می خواهیم که اطلاعات بیشتری از زندگی  عباس دریس و پرونده وی در اختیار ما بگذارند. شما می توانید با شماره تلفن هایی که در زیر خواهد آمد از طریق واتس آپ و تلگرام با ما تماس بگیرید و این اطلاعات را با ما در میان بگذارید. یک پیش شرط موفقیت کارزار ما برای نجات جان عباس دریس این است که آخرین اطلاعات درباره وضع وی را داشته باشیم تا بتوانیم  در سطح بین المللی نیز اطلاع رسانی کنیم. در همان حال از شما میخواهیم عکسهای بیشتری از عباس دریس را برای ما ارسال دارید. ما واقفیم که جمهوری اسلامی با زورگویی و تهدید خانواده های محکومین به اعدام و یا با وعده های دروغین تلاش می کند این خانواده را وادار به سکوت کند تا اخبار محکومین به اعدام رسانه ای نشود. همین ترس و نگرانی جمهوری اسلامی از رسانه ای شدن اخبار محکومین به اعدام گواه این است که با رسانه ای شدن اخبار محکومین به اعدام شانس نجات آنها از چوبه دار بیشتر می شود. این را تجربه هم نشان می دهد. لذا خواهشمندیم که در این رابطه نهایت همکاری را با ما داشته باشید.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۷ آذر ۱۴۰۰- ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱

تماس:

مینا احدی: 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی0046703171102