رد شدن به محتوای اصلی

 

جمهوری اسلامی از خاوران می ترسد!

خاوران محل دفن زندانیان سیاسی است که توسط جمهوری اسلامی به قتل رسیدند. اما جمهوری اسلامی حتی از کسانی که سالهاست زیر خاک آرمیده اند و خانواده های دادخواه خاوران چنان وحشت دارد و به دخل و تصرف تازه در خاوران دست زده است. می خواهند با کشیدن دیوارهای بتُنی در اطراف محوطه گورستان خاوران و نصب دوربین، این محل دفن دسته جمعی زندانیان سیاسی را از دسترس خانواده های دادخواه خارج کنند. خاوران همواره میعادگاه خانواده هایی بوده است که با اجتماع در محل دفن عزیزانشان فریاد دادخواهی سر داده اند. اکنون دادخواهان خاوران با انتشار اطلاعیه ای در روز جمعه ششم خرداد گفته اند که "ما  اقدام رژیم برای دیوار کشی و نصب دوربین برای جلوگیری از حضور خانواده ها را تحمل نمی کنیم"

 در بخشی از این اطلاعیه آمده است که : "ما به حکومت اسلامی ایران هشدار میدهیم که هر چه زودتر دست از آزار و اذیت خانواده های خاوران بردارد و به جای تهدید و ارعاب پاسخگوی پرسش های ما باشد و از تمامی داخواهان، مردم آزاده میهنمان و تمامی احزاب و سازمانهای سیاسی، حقوق بشری و مدنی در سرتاسر دنیا مصرانه می خواهیم که در هر چه رساتر کردن این ندای دادخواهی، یاریمان کنند."

کمیته بین المللی علیه اعدام از این  فراخوان جهانی دادخواهان خاوران حمایت می کند و به سهم خود می کوشد صدای آنها را به گوش جهانیان برساند. جمهوری اسلامی خیال خام کرده است که می تواند با تشبثات اینچنینی بقایای سند جنایت هولناکش را پاک کند و به فراموشخانه تاریخ بسپارد. نه جنایات جمهوری اسلامی در دهه شصت فراموش می شود و نه جنایات این رژیم در آبان ۹۸ و یا جنایت عامدانه سرنگون کردن هواپیمای مسافربری اوکراینی. خانواده های قربانیان این جنایات اکنون دست در دست هم و دوشادوش یکدیگر برای دادخواهی بر تلاش متحدانه خود افزوده اند. جمهوری اسلامی با ریاست یکی از قاتلین کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷  نه فقط نتوانسته است جامعه را مرعوب کند بلکه زیر فشار خردکننده اعتراضات مردمی قرار دارد. این تمهیدات حکومت اسلامی قبل از هر چیز هراس و نگرانی رژیم از نیرو گرفتن جنبش دادخواهی و اعتراضی در ایران را نشان می دهد که آنرا به سراشیبی سقوط انداخته است. همچنین جمهوری اسلامی بدنبال رسیدگی به جنایات یکی از عوامل کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در یک دادگاه مهم در استکهلم و برملا شدن ابعاد جنایات حکومت اسلامی به تقلاهای خود برای پوشاندن نشانه های جرم و جنایتش شدت بخشیده است.

هیچ حصار و دیواری و هیچ دوربین و کنترلی جمهوری اسلامی را از خشم فزاینده مردم ایران رها نخواهد کرد. سیاست اذیت و آزار خانواده های دادخواه همچنانکه تا به امروز هم نشان داده شده است نه فقط کوچکترین خللی در عزم آنها برای دادخواهی ایجاد نکرده است بلکه به عاملی برای اعتراض بیشتر و تقویت جنبش دادخواهی مردم ایران تبدیل شده است.

از دادخواهان خاوران حمایت کنید و در همبستگی و یگانگی با دادخواهان و همه بخشهای مردم معترض ایران زمینه های نابودی و سرنگونی قطعی جمهوری اسلامی را فراهم آوریم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۸ مه ۲۰۲۲-۷ خرداد ۱۴۰۱