رد شدن به محتوای اصلی

 


جمهوری جنایتکار اسلامی زندانی سیاسی فیروز موسی لو را اعدام کرد!

سحرگاه روز دوشنبه ۳۰ خردادماه، حکم اعدام فیروز موسی لو، زندانی سیاسی در زندان ارومیه به اجرا درآمد این زندانی سیاسی روز شنبه ۲۸ خردادماه به بهانه دیدار با هیئتی از قوه قضاییه از بند عمومی زندان ارومیه به مکان نامعلومی منتقل شده بود. ولی جمهوری اسلامی نقشه اعدام وی را عملی ساخت. این اعدام بصورت مخفیانه صورت گرفت و به خانواده  و وکیل فیروز موسی لو زمان اجرای حکم اطلاع داده نشده بود. روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان‌غربی بدون اشاره به هویت فیروز موسی لو  خبر اعدام این زندانی سیاسی را تایید کرده است.

فیروز موسی لو اهل بخش قطور شهرستان خوی بود و به اتهام عضویت در  حزب کارگران کُردستان (پ ک ک) پس از ۳۲ ماه بلاتکلیفی توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد. وی روز  پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ پس از دریافت امان‌نامه توسط سپاه پاسداران در مرز سردشت خود را به نیروهای امنیتی تسلیم کرده بود.

فیروز موسی لو از شش سالگی کار فرش بافی را آغاز کرد و به تازگی از همبندی هایش خواندن و نوشتن را یاد گرفته بود.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن اعتراض شدید به اعدام فیروز موسی لو و محکوم کردن جمهوری اسلامی، همگان را فرا می خواند که نسبت به تداوم اعدامها در ایران متحدانه اعتراض کنند و ماشین آدم کشی  جمهوری اسلامی را به توقف بکشانند. جمهوری اسلامی با این اعدامها تنها باعث شعله ور شدن بیشتر خشم مردم خواهد شد.

برای جلوگیری از اعدامهای بیشتر و متوقف کردن کشتن انسان ها به هر بهانه و تحت هر عنوانی به کارزار  مخالفین علیه اعدام بپیوندید و با تقویت جنبش علیه اعدام به جنایات جمهوری اسلامی وسیعا اعتراض کنید. اعدام جنایت سازمان یافته دولتی است و این مجازات ضد انسانی  باید فورا ملغی شود.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳۰ خرداد ۱۴۰۱-۲۰ ژوئن ۲۰۲۲