رد شدن به محتوای اصلی



 

حمله به خانواده های محکومین به اعدام را شدیدا محکوم می کنیم!

امروز یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ تجمع اعتراضی خانواده های محکومین به اعدام در مقابل دفتر قوه قضائیه در تهران با خشونت نیروهای سرکوبگر رژیم روبرو شد. در اثر تهاجم نیروهای امنیتی رژیم تجمع اعتراضی خانواده ها نتوانست ادامه یابد و دستکم بیست نفر از اعضای خانواده ها دستگیر شدند.

تجمعات این خانواده ها در اعتراض به مجازات ضد انسانی اعدام و برای لغو احکام اعدام  از روز ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ شروع شد و در دو شهر کرج و تهران انجام گرفت. خانواده ها در روزهای اخیر با تجمع در مقابل دفتر قوه قضائیه رژیم در تهران با شعار "اعدام نکنید" خواستار لغو احکام اعدام و جلوگیری از اعدام عزیزانشان بوده اند.

کمیته بین المللی علیه اعدام اعدام ضمن حمایت قاطع از خانواده های محکومین به اعدام دستگیری و بازداشت شماری از این خانواده ها را شدیدا محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان است. این اقدام سرکوبگرانه جمهوری اسلامی نشان دهنده نگرانی رژیم از فراگیر شدن هر چه بیشتر اعتراض علیه اعدام است. اخیرا شماری از تشکلهای کارگری و بازنشستگان و فعالین اجتماعی در بیانیه ای حمایت خود را از جنبش علیه اعدام و حرکت خانواده ها اعلام کردند.

تشدید سرکوب و اعدام از سوی جمهوری اسلامی نه تنها باعث عقب راندن اعتراضات مردم نشده است بلکه به عاملی برای اعتراضات بیشتر بمنظور پایان دادن به این وحشیگری ها و جنایات شده است. اعتراضات اخیر خانواده های محکومین به اعدام و حمایت نهادها و تشکلهای مردمی از این اعتراضات نشان می دهد که تنها راه مقابله با حربه سرکوب و اعدام اعتراض متحدانه است. کمیته بین المللی علیه اعدام همه مردم را به مبارزه متحدانه و سراسری علیه اعدام و سرکوب فرامی خواند.

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۰ شهریور ۱۴۰۱۱۱ سپتامبر۲۰۲۲

فیلم تجمع اعتراضی ۲۰ شهریور ۱۴۰۱

https://www.youtube.com/watch?v=b0k9AcCF3nc

#اعدام_نکنید

#اعدام_قتل_عمد_دولتی_است

مینا احدی : 00491775692413

هرمز رها: 0046737896505

حسن صالحی:0046703171102