رد شدن به محتوای اصلی

دو کودک ۱۵ و ۱۶ در زاهدان در خطر اعدام:

اجازه نخواهیم داد!

محمد و علی رخشانی دو برادر که تنها ۱۵ و ۱۶سن دارند بعد از بیش از دو ماه اسارت در سیاه چال های حکومت حکم محاربه گرفته اند که مجازاتش  می تواند اعدام است. نمی گذاریم چنین اتفاقی بیفتد و جهان را بر سرتان خراب خواهیم کرد!

وکیل این دو برادر، گفته است که این حکم ظالمانه  را دادگاه کیفری به ریاست "قاضی فیروزی" ابلاغ کرده است. این دو کودک  روز نهم مهرماه در برابر محل سکونتشان دستگیر شدند. یکی از فعالین حقوق بشر در لندن نوشته است: "با پدر این دو کودک صحبت کردم، جویای حال فرزندانش شدم. پدر زد زیر گریه گفت ۶۰ روزه ازشون بی خبرم، و محمد زیر نظر پزشک است و بیماری تشنج دارد، نمی دونم الان حالش چطوره."

خون آشامان جمهوری اسلامی در حالیکه زیر فشار خرد کننده انقلاب مردم قرار دارند به جان مردم افتاده اند تا با بگیر و به بند و آدمکشی  خود را نجات دهند و به خیال خود مردم بپاخاسته را ساکت کنند.  ما همه مردم ایران و جهانیان را فرامی خوانیم که با قدرت اتحاد و مبارزه خود جواب دندان شکنی به این توحش جمهوری اسلامی بدهند. ما می توانیم و باید با نیروی متحد خود جلوی این جنایات جمهوری اسلامی را بگیریم و درب زندانها را به روی همه دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی باز کنیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام همه ایرانیان شریف و آزادیخواه همه نهادهای مردمی و فعالین اجتماعی را فرا می خواند که به هر طریق مناسب علیه احکام اعدام دستگیر شدگان و کودکانی که در اسارت جمهوری اسلامی هستند شدیدا اعتراض کنند. ما همه ایرانیان ساکن خارج و مردم جهان را فرامی خوانیم که با گسترش آکسیون های اعتراضی خود برای نجات همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و کودکانی که در خطر اعدام قرار دارند با قدرت بیشتری وارد میدان شوند تا جلوی این توحش اسلامی را بگیریم. محمد و علی رخشانی باید فورا آزاد شوند. همه دستگیر شدگان اعتراضات اخیر و همچنین کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۱ آذر ۱۴۰۱- ۲ دسامبر ۲۰۲۲