رد شدن به محتوای اصلی

 

جمهوری اسلامی دو تن دیگر از معترضین زندانی را اعدام کرد!

علیه اعدام ها بپاخیزیم!

جمهوری اسلامی بار دیگر دست به جنایت جدیدی زد و دو تن از عزیزان ما را به جرم شرکت در اعتراضات علیه نظام فاسد اسلامی اعدام کرد. محمد مهدی کرمی و محمد حسینی که در مراسم چهلم حدیثی نجفی از کشته شدگان اعتراضات در دوازدهم آبان در کرج بازداشت شده بودند.

چند روز پیش دیوان عالی جمهوری اسلامی احکام اعدام این دو زندانی معترض را تایید کرده بود. جمهوری اسلامی پس از بازداشت معترضین آنها را مورد شکنجه شدید قرار می دهد تا علیه خود دست به اقرار بزنند. سپس با تشکیل دادگاههای فرمایشی که مصداق دادرسی غیر عادلانه و ضد انسانی هستند  حکم قتل سیاسی زندانیان معترض را صادر می کند تا به خیال خود از مردم زهر چشم بگیرد.

 بنا به گزارشات منتشر  شده  محمد مهدی کرمی در اعتراض به رفتارهای ضد انسانی جمهوری اسلامی با معترضین زندانی از چهار روز پیش برای گرفتن وکیل انتخابی، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.

 کمیته بین المللی علیه اعدام خشم و اعتراض شدید خود را علیه اعدام  محمد مهدی کرمی و محمد حسینی ابراز می دارد و به خانواده و دوستان این دو عزیز اعلام همدردی می کند.

محسن شکاری، مجید رضا رهنورد و اکنون محمد مهدی کرمی و محمد حسینی  اسامی چهار زندانی معترض هستند که تاکنون توسط حکومت جنایتکار اسلامی اعدام شده اند. قاتلین این چهار جوان و همه کسان دیگری که در اعتراضات اخیر توسط جمهوری اسلامی کشته شده اند باید تاوان این جنایات خود را بپردازند و محاکمه شوند. انقلاب ما مردم این را تضمین خواهد کرد که آمرین و عاملین جنایات جمهوری اسلامی در طول چهل و سه ساله گذشته را محاکمه و مجازات کند.

اکنون دهها تن دیگر از عزیزان ما همچنان در خطر اعدام قرار دارند و ما باید با تمام قوا به نجات آنها برخیزیم.  با برگزاری وسیع ترین اعتراضات علیه حکومت اعدام جمهوری اسلامی به این حکومت وحشی نشان دهیم که نه فقط از پای نخواهیم نشست بلکه اعدام هر معترضی را به موضوع اعتراضی شدیدتر وسیع تر علیه جمهوری اسلامی تبدیل خواهیم کرد. قیام علیه اعدام و وحشیگری جمهوری اسلامی تنها راه نجات عزیزان و اسیران در بند و خلاصی از این جنایات هر روزه است. در همه جا نیروی متحد و عظیم خود را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهیم و خواستار آزادی فوری معترضین دستگیر شده و لغو احکام اعدام آنها شویم .

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۷ دی ۱۴۰۱- ۷ ژانویه ۲۰۲۲