رد شدن به محتوای اصلی

 


به حکم اعدام جمشید شارمهد اعتراض کنید!

 

بالاخره بعد از چند جلسه دادگاه فرمایشی و طی یک روند دادرسی ناعادلانه، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی‌ جمشید شارمهد شهروند ایرانی و آلمانی، را به اعدام کرد. جمشید شارمهد یک فعال سیاسی است که در مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان سفری به امارت متحده عربی در دبی توسط مامورین جمهوری اسلامی ربوده و سپس به ایران منتقل شد.

 

جمشید شارمهد ماههاست که در سیاهچالهای رژیم در سلول انفرادی بسر می برد. جمهوری اسلامی با نسبت دادن لیست بلند بالایی از اتهامات دروغین به وی حالا برای ایشان حکم اعدام صادر نموده است.

 

ما حکم صادر شده اعدام علیه جمشید شارمهد را شدیداً محکوم می کنیم و همگان را به اعتراضات گستره به این حکم‌ ضدانسانی دعوت می کنیم. جان جمشید شارمهد در خطر است و ما باید دست بکار شویم تا جلوی اعدام وی را بگیریم. جمهوری اسلامی زیر فشار خرد کننده انقلاب زن زندگی آزادی ضعیفتر و درمانده تر از آن است که بتواند با تهدید و سرکوب کسی را مرعوب کند.

 

تنها راه نجات زندانیان دوتابعیتی، معترضین دستگیر شده و کلیه زندانیان سیاسی تداوم مبارزه برای زیر فشار گذاشتن بیشتر جمهوری اسلامی و نهایتا سرنگونی رژیم اعدام است. ما خواستار لغو فوری همه احکام اعدام هستیم. اعدام قتل عمد دولتی است و این مجازات ضد انسانی باید ممنوع شود

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

 

۲ اسفند ۱۴۰۱- ۲۱ فوریه ۲۰۲۳