رد شدن به محتوای اصلی

 


در باره اعدام دو زندانی سیاسی حسن عبیات و سرکوت احمدی

 

در روزهای اول و سوم اسفندماه جمهوری اسلامی جنایت بزرگ دیگری مرتکب شد و دو زندانی سیاسی به نامهای حسن عبیات و  سرکوت احمدی را اعدام کرد. حسن عبیات روز دوشنبه اول اسفند پس از یازده سال زندان و به اتهام عضویت در "گروههای مخالف نظام" در زندان سپیدار اهواز اعدام شد. عبیات متولد ۱۳۵۷ و پدر یک فرزند بود. او پیش از بازداشت در یک مغازه جگرکی در شهر حمیدیه اهواز به‌همراه پدر و برادرش کار می‌کرد. سرکوت ( آرش) احمدی نیز، اهل شهرستان روانسر، در زندان دیزل آباد کرمانشاه به اتهام محاربه و عضویت در کومله در روز چهارشنبه سوم اسفند اعدام شد. حکم اعدام سرکوت احمدی ۲۹ ساله بطور مخفیانه بدون اطلاع خانواده او به اجرا درآمد.

کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان حسن عبیات و سرکوت احمدی، همگان را دعوت می کند که متحدانه علیه اعدامها در ایران دست به اعتراض بزنند.  اعدام این دو زندانی سیاسی هشداری است به همه ما که نباید حتی یک لحظه هم از مبارزه برای آزادی زندانیان محکوم به اعدام و لغو فوری احکام اعدام غافل شویم. عزیزانی که در اسارت جمهوری اسلامی بسر می برند قدرت دفاع از خود را ندارند و تحت انواع شکنجه های جسمی و روحی مجبور به اعترافاتی علیه خود می شوند. این وظیفه تک تک ماست که سرنوشت این زندانیان را دنبال کنیم و برای نجات جانشان به موقع اقدام کنیم. کمیته بین المللی علیه اعدام از خانواده ها و اسیران در بند می خواهد که با رسانه ای کردن پرونده عزیزانشان کمک کنند تا بتوانیم به اتفاق هم برای لغو احکام اعدام و آزادی آنها کمپین و کارزار مبارزاتی براه بیندازیم.

جمهوری اسلامی رژیم اعدام است و تا آخرین روز حیاتش به جنایت علیه مردم زجر دیده ایران ادامه خواهد داد. اما ما با قدرت اتحاد خود و با هوشیاری و اطلاع رسانی به موقع قادر خواهیم بود سد محکمی در مقابل اعدام ایجاد کنیم و چنان هزینه اعدام را بالا ببریم که جمهوری اسلامی به سادگی قادر به اعدام نشود. کارزار علیه اعدام بخش مهمی از انقلاب زن زندگی آزادی برای بزیر کشیدن رژیم اعدام جمهوری اسلامی است. به این کارزار بپیوندید و از جان و هستی زندانیان سیاسی و همه زندانیانی که در خطر اعدام قرار دارند به دفاع برخیزید. حکومت اعدام و جنایت جمهوری اسلامی را به زیر میکشیم و به اعدام، این قتل عمد بیرحمانه دولتی پایان خواهیم داد. حکومت راه فراری ندارد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳ اسفند ۱۴۰۱- ۲۲ فوریه ۲۰۲۳