رد شدن به محتوای اصلی

 خطر "اعدام تلافی جویانه" احمدرضا جلالی پزشک ایرانی- سوئدی در زندان اوین !


بنا به خبر خانواده احمدرضا جلالی روز۲۲دسامبر سه روز بعد از  تایید حکم حبس ابد حمید نوری از دادگاه استیناف سوئد، یکی از عوامل دستگاه قضایی جمهوری اسلامی با احمد رضا جلالی در زندان اوین دیدار می کند و به او می گوید که حکم اعدام وی بزودی  اجرا می شود چرا که مورد تایید قرار گرفته است. او در عین حال ادعا می کند که دولت سوئد حمید نوری را در زندان نگه داشته است تا او را با احمدرضا جلالی معاوضه کند.


یک روز بعد از صدور رای دادگاه استیناف سوئد در مورد حمید نوری که به دلیل مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به حبس ابد در سوئد محکوم شده است، رسانه های جمهوری اسلامی اعترافات اجباری احمدرضا جلالی و حبیب چَعَب را پخش کردند تا زمینه را برای اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی آماده کنند. یادآور شویم که حبیب چَعَب فعال سیاسی تبعه و ساکن سوئد بود که در سفری به ترکیه از سوی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران برده شد و پس از شکنجه های فراوان در اردیبهشت ۱۴۰۲ اعدام گردید.


کمیته بین المللی علیه اعدام خطر اعدام قریب الوقوع احمد رضا جلالی که بیش از هفت سال به اتهامات واهی در زندان جمهوری اسلامی بسر می برد را جدی تلقی می کند و از دولت سوئد می خواهد که با فشار آوردن بر جمهوری اسلامی از اعدام این تبعه سوئد جلوگیری کند. سیاست گروگانگیری جمهوری اسلامی از شهروندان دوتابعیتی، سیاستی باجگیرانه و ضد انسانی است و لازم است با قاطعیت تمام از سوی جامعه جهانی محکوم گردد و مورد اعتراض قرار گیرد.


 کمیته بین المللی علیه اعدام خواهان آزادی فور احمدرضا جلالی و همچنین یوهان فلودرس شهروند سوئد و دیپلمات اتحادیه اروپا  و همه زندانیان دو تابعیتی است.


 


کمیته بین المللی علیه اعدام


۲ دی ۱۴۰۲- ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳


تلفن تماس:


هرمز رها- 0737896505


حسن صالحی- 0703171102