رد شدن به محتوای اصلی


 چهار زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند!


به اطلاع می رسانیم که متاسفانه جمهوری اسلامی چهار زندانی را به اتهام "جاسوسی" برای اسرائیل در زندان ارومیه اعدام کرده است.‌ جانیان اسلامی اجساد اعدام شدگان را به خانواده های آنها تحویل نداده اند و خود مبادرت به دفن آنها کرده اند . 


اسامی کسانی که اعدام شدند عبارتند از: آران عمری، وفا هناره و رحمان پرهازو و نسیم نمازی.


این چهار زندانی در ارتباط با ماجرای ربوده شدن منصور رسولی، عضو یگان ۸۴۰ نیروی قدس، به همکاری با اسرائیل متهم و سپس به اعدام محکوم شدند. رسولی در طرح ترور سه نفر نقش داشته و سال گذشته توسط نیروهای موساد در ایران مورد بازجویی قرار گرفت. در آذر ماه ۱۴۰۱جمهوری اسلامی چهار شهروند دیگر را نیز در ارتباط با همین پرونده اعدام کرد.


پر واضح است اعدام  این شهروندان اقدامی انتقامجویانه در ارتباط با کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه در سوریه توسط ارتش اسرائیل است و بر خلاف همه موازین عادلانه و انسانی است. نسبت دادن اتهامات ساختگی به زندانیان و گرفتن اعترافات اجباری از آنها تحت شکنجه  معمول ترین روش  در سیستم قضایی جمهوری اسلامی است.


کمیته بین المللی علیه اعدام اعتراض شدید خود را نسبت به اعدام این چهار زندانی و اعدامهای گسترده در ایران ابراز می دارد و همگان را به مبارزه ای وسیع و گسترده برای متوقف کردن ماشین کشتار و جنایت جمهوری اسلامی فرامیخواند. رژیم اسلامی نخواهد توانست با اعدام و آدمکشی گریبان خود را از فوران خشم مردم نجات دهد. لازم است که مردم به هر اعدامی اعتراض کنند و آنرا به موضوعی برای مبارزه گسترده علیه نفس حاکمیت ننگین جمهوری اسلامی مبدل سازند. اعدامها در ایران باید متوقف گردند و همه احکام اعدام لغو گردند. اعدام یک مجازات شنیع و ضد بشری است و باید ممنوع شود.


کمیته بین المللی علیه اعدام

۸ دی ۱۴۰۲- ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳

تلفن تماس:

هرمز رها- 0737896505

حسن صالحی- 0703171102


#نه_به_اعدام 

#اعدام_قتل_عمد_دولتی_است